به نقل از شهر آرا، جوانی 30 ساله بر اثر برخورد با قطار شهری مشهد در محدوده بولوار وکیل آباد جان خود را از دست داد.

 

مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد در گفت و گو با شهر آرا در خصوص جزئیات این حادثه گفت:متاسفانه شامگاه یکشنبه یک شهروند با عبور از روی نرده های محافظ قطار شهری، قصد عبور از عرض بولوار وکیل آباد را داشته که با قطار در حال عبور بر خورد کرده و جان خود را از دست میدهد.

قاسم طاهری افزود: این فرد که ناقض حریم ریلی قطار شهری در مابین ایستگاه هفت تیر و صدف شده است، دقیقا در زیر پا عابر پیاده اقدام به این عمل اشتباه کرد که به دلیل نبود نور کافی در محل و با وجود توقف اظطراری راهبر قطار شهری با بدنه کناری  واگن قطار شهری برخورد میکند

 

قطار نقص فنی نداشته است
وی تصریح کرد: این مرد حدودا سی ساله با هویتی مجهول با اقدام خود سبب تاخیر در سرویس دهی قطار شهری شد و این تاخیر به هیچ وجه مربوط به نقص فنی در سیستم حمل و نقل قطار شهری نبوده است.به محض وقوع حادثه، سرویس دهی قطار شهری به منظور ایمنی مسافران متوقف شد و تخلیه مسافران صورت گرفت تا پس از رفع موضوع، سرویس دهی مجددا آغاز شود که بابررسی صحنه توسط متولیان امر، به تمامی مسافران حاضر در ایستگاه ها و قطار، بلیت جبرانی اهدا شد.

 

با شهروندان بی مسئولیت مشکل داریم

مدیر عامل بهره برداری قطار شهری مشهد در ادامه بیان کرد: علی رغم هشدار های مکرر ونصب حفاظ به طول 20 کیلومتر در محدوده عبور قطار شهری در بولوار وکیل آباد، شاهد هستیم برخی شهروندان بی مسئولیت برای تسهیل در تردد از پل های عابر پیاده استفاده نمیکنند و خطر برخورد با قطار را به جان میخرند.

وی تاکید کرد: عبور از نرده های محافظ بسیار خطر ناک است و در این بین احتمال برخورد با قطار ها به علت سرعت بالایشان بسیار امکان پذیر است.در کشور های پیشرفته دنیا معمولا قطار شهری بدون محافظ از سطح خیابان ها عبور میکند و معمولا اتفاق خاصی نیز رخ نمیدهد؛ اما متاسفانه علی رغم اینکه مترو مشهد دارای نرده های محافظ بلندی است، باز هم شاهد مشکلاتی در این زمینه هستیم.

 

کشف دو کارت شناسایی متفاوت

پس از اعلام مرگ جوان حدودا سی ساله روی ریل قطار شهری مشهد، ماموران کلانتری هفت تیر در محل که بین بولوار دانشجو و خیابان صدف بود حاضر شدند و گزارش موضوع به قاضی ویژه قتل ، قاضی سید جواد حسینی با حضور در محل دستورات تخصصی برای پیگیری سریع موضوع را صادر کرد و جسد به پزشکی قانونی منتقل شد. همچنین در جستجو جیب های متوفی در قطعه کارت شناسایی با مشخصات متفاوت کشف شد که بررسی در خصوص علت این حادثه ادامه دارد